Museoen Nazioarteko Eguna
International Council of Museums Nafarroako Gobernua

"Obra gonbidatua" ren aurkezpena eta inaugurazioa

Gustavo de Maeztu Museoa

Estella-Lizarra

2023ko maiatzaren 18a, osteguna - 11.30etan

11: 30ean. Gizonezkoen erretratua obraren aurkezpena eta inaugurazioa. Olio-pintura mihise gainean. 95 x 66 cm. Beheko ezkerreko angeluan sinatuta

1915-1919 kat. Gizonezkoen erretratu eseria eta frontala. Irudikatua (identifikatu gabea) kapela bat da. Ikusleari lasai begiratzen dio. Aurpegi angelutsuak, perilla eta bibotea ditu. Garaiko trajea darama, alkandora zuriarekin eta gorbata lotuarekin. Horrek guztiak gurutzatzen eta lotzen diren eskuetara garamatza, eserita dagoen aulkiaren bizkarraldean bermatuta. Irudiaren soiltasuna, haren soiltasuna, atzealdeko distira eta kolore urdinarekin kontrastatzen da. Urdina, pintoreak oso erabilia, batez ere bere lehen etapan, 1919a baino lehenagokoa. Artista honek berezkoa duenez, kolorea zorrotz erabiltzen da, pintura-geruzak gainjarriz, sendotasuna eta testura emanez.

Erretratu iradokitzaile eta sakona da, eta haren esentzialtasuna begiradaren potentzian, kontraste kromatikoen ahalmenean eta pintoreak erretratatuari komunikatzeko eta adierazteko erabilitako baliabideen esentzialtasunean datza.

OBRA HONEN JABETZA DA:

ÍÑIGO PÉREZ DE RADA jauna, Gustavo de Maeztu Museoari gordailuan lagata eta Lizarrako Udalak onartuta, 2022/11/17ko Gobernu Batzordearen Erabakiaren bidez.